فیکساتور آرایشی چیست؟

فیکساتور- پرنسا بیوتی

معرفی فیکساتور

فیکساتور آرایشی به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود:
1-پودر فیکس
2-اسپری فیکس

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس یا تثبیت کننده آرایش، یکی از محصولات آرایشی است که در وهله اول شاید ضروری به نظر نرسد اما تاثیر خیلی زیادی در دوام ، ماندگاری و یک دست بودن آرایش دارد.

این محصول تثبیت کننده آرایش است و یکی دیگر از کاربردهای آن برای خشک کردن کانسیلر و کرم پودر و فیکس کردن آنها در ناحیه آرایش شده است و همچنین باعث میشود که کانسیلر و کرم پودر داخل چین های ریز زیر چشم ، خط لبخند و بقیه چین و چروک های صورت جمع نشود و بسیار دوام آرایش را بیشتر و با کیفیت تر میکند.

پودرفیکس

پودرفیکس

اسپری فیکس

برخلاف پرایمر که در ابتدای آرایش از آن به عنوان زیرساز آرایش استفاده می کنیم ؛ از فیکساتور در انتهای آرایش استفاده می شود. به طور کلی کاربرد فیکساتور این هست که آرایش شما را برای مدت طولانی ثابت و بدون تغییر نگه دارد و مانع چرب شدن و برق افتادن صورت و به طور کلی خراب شدن آرایش شما میشود. همچنین از اسپری فیکس در آخرین مرحله از آرایش که آرایش شما به اتمام میرسد ، استفاده میشود.

نحوه استفاده از اسپری فیکس به این صورت است که روی کل صورت، به صورت مستقیم اسپری میشود و کل آرایش را فیکس میکند.

اسپری فیکس
اسپری فیکس

نواحی مورد استفاده از فیکساتور:

بعد از اینکه به اهمیت فیکساتور پی بردید شاید این سوال برای شما مطرح شود که کدام نواحی صورت باید از فیکساتور استفاده شود به طور خلاصه نواحی اصلی که نیاز به فیکس کردن دارند:

۱- زیر چشم که از خط انداختن کانسیلر و لک شدن آرایش جلوگیری میکند
۲- خط خنده
۳- چانه
۴- تی زون یعنی ناحیه پیشانی و بینی 

جمع بندی:

به طور کلی استفاده از فیکساتور چه به صورت اسپری و یا پودر، باعث افزایش دوام آرایش و مانع از برق افتادگی صورت شما میشود. همین امر فیکساتور را تبدیل به یکی از محصولات آرایشی کاربردی کرده که شما را در مراسم های طولانی مانند جشن عروسی و …. درخشان و زیباتر جلوه میدهد.

2 نظر در “فیکساتور آرایشی چیست؟

  1. Pariya می گوید :

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    ببخشین برای نماسیدن کرمپودر از اسپری فیکس استفاده میکنن؟

    • pranca beauty می گوید :

      سلام عزیزم بله استفاده از اسپری یا پودرفیکس در جلوگیری از ماسیدن کرمپودر موثر هستش. همچنین با زیرسازی درست آرایش با پرایمر میتونین یکدستی آرایشتون رو بیشتر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.