8 روش بینظیر برای نابودی پوستتان!!

8 روشی که با آن پوست خود را نابود میکنید- پرنسا بیوتی

پوست صورت یکی از حساس ترین قسمت های بدن است. که نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد. بسیاری از مشکلات پوستی مانند، چین و چروک صورت، جوش و آکنه، التهاب های پوستی و .. به دلیل عدم مراقبت از پوست و یا حتی یک سری عادات اشتباه است.

در ادامه این مقاله با 8 مورد نابود کننده پوست آشنا میشویم، که احتمالا از انها بی خبر بوده اید. با رعایت این نکات از پوست خود مراقبت کنید.

۱ .عدم استفاده از ضدآفتاب

بیخیال مصرف ضدآفتاب شو به پوست کمک کن تا پر از لک بشه و خیلی زودتر از زمانی که باید ، پیر بشه. استفاده از ضدآفتاب یکی از روتین های مهم پوستی به شمار می آید که از آسیب های نور خورشید، آلودگی هوا و … جلوگیری میکند.

استفاده از ضدآفتاب در روتین پوستی- پرنسا بیوتی

۲. استفاده از حوله کثیف

بزار سالیان سال بگذره و همیشه با خوشحالی از یه حوله کثیف استفاده کن و هیچ وقت برای صورتت یک حوله جدا نخر و هیچ وقتم هفته یکبار حوله‌ها و روبالشتیت رو نشور و اجازه به صورت پر از جوش های خوشگل بشه. حوله های کثیف محل زندگی باکتری های متفاوت است که باعث جوش،آکنه و حتی التهاب صورت میشود. پس حتما از حوله تمیز استفاده کنید.

استفاده از حوله تمیز برای مراقبت از پوست- پرنسا بیوتی

۳. هیچ وقت صورتت رو درست تمیز نکن

همیشه بزار آرایش روی صورت بمونه و یا اگر آرایش نمی کنی بزار آلودگیهای طول روز روی صورتت ماندگار باشه و هیچ وقت صورتت رو تمیز و کامل پاک نکن مخصوصاً بعد از میکاپ ؛ راستی هیچ وقت از فیس واش هم استفاده نکن. سعی کنید هر روز قبل از خواب، بعد از بیدار شدن و بعد از میکاپ؛ صورت خودتون رو شسته و تمیز کنید.

۴. پوست کثیف رو، اسکراب کن

همیشه سعی کن وقتی پوست کثیفه از ماسک مخصوص صورت استفاده کنی و پوست رو اسکراب کنی و قشنگ به پوست کمک کنی تا پر از جوش ، منافذ باز ، و لک بشه. قبل از اسکراب کردن، ابتدا صورت خود را بشویید.

۵. با پوستی کثیف آرایش کن

همیشه سعی کن وقتی پوست کثیفه ، روی همون پوست آلوده است شروع به آرایش کردن کنی. بعد هم حتماً از براش و اسفنج آرایشی کثیف استفاده کن و حتماً فراموش نکن که میکاپ روی میکاپ قبلی تمدید کنی. باید اول صورت خودتون رو تمیز کنید و حتما از براش و اسفنج های آرایشی تمیز استفاده کنید.

۶. پوستت رو با مایع دستشویی وشامپو بچه بشور!

هرچی که دم دست بود باهاش صورتت رو بشور از تاید بگیر تا مایع ظرفشویی یا مثلاً مایع دستشویی هم خیلی انتخاب خوب و هیجان انگیزیه.شامپو بچه و شامپو بدن خیلی انتخاب های خوبی میتونن باشن ، خلاصه که کاملا راحت باش پوست صورت خودته. برای شستن صورت باید از محصولاتی مانند میسلار واتر یا تونر، دستمال مرطوب، فیس واش و…. استفاده کنی.

استفاده از تونر برای شستن صورت- پرنسا بیوتی

۷. تا جایی که میتونی اصلاً آب نخور

تا جایی که میتونی اصلاً آب نخور اما به جاش میتونی از غذاهای فوری مثل نودل ، فست فود و شیرینی استفاده کنی. خوردن آب باعث کمک به سلامت و شفافیت پوست میشود. همچنین خوردن غذاهای تند، شیرینی و فست فود؛ برای پوست شما مخرب است.

۸. ساعت خوابت رو تا میتونی کمتر کن شب تا صبح بیدار باش!

شب ها زود نخوابی و هشت ساعت خوابه کامل و مفید را نداشته باشی خیلی زودتر به هدف که داشتن یه پوست خسته و بی حال می رسی پس هرچی کمتر بخوابی بهتره. برای داشتن پوستی با طراوات باید حداقل میزان خواب لازم در شبانه روز(6 تا 8 ساعت) را رعایت کرد.

تاثیر خواب در سلامت پوست- پرنسا بیوتی

 

نتیجه گیری:

با انجام ندادن این 8 عادت اشتباه، پوستی سالم، شفاف و بدون نقص را به خود هدیه دهید و از داشتن پوستی زیبا لذت ببرید. به مراقبت از پوست خود اهمیت دهید و از 8 عادت اشتباه بالا دوری کنید. در این مقاله به شما کمک کردیم تا با اشتباهات مخرب روتین پوست خود، آشنا شوید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. همچنین در کامنت های این بلاگ پاسخگو سوالات شما، خواهیم بود.

2 نظر در “8 روش بینظیر برای نابودی پوستتان!!

    • مدیر سایت می گوید :

      سلام عزیزم ممنونم بابت کامنتتون. به طور کلی ویژگی های یک ضدآفتاب خوب اینه که ترجیحا spf 30 باشه، با نوع پوستتون سازگاری داشته باشه، مناسب برای مصرف روزانه باشه، شامل موادی مثل UV-A و UV-B باشه که پشت محصول نوشته شده و در نهایت از جای معتبری خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.